Functies
een systeem met veel functies

Agenda

In Onlinebooq en in uw zaak draait het allemaal om de agenda. Ons systeem biedt een helder overzicht over afspraken, openingstijden en mogelijke ruimte voor een klant.

Een modern agendadesign met verschillende weergaveopties. Als u toegang heeft tot internet kunt u uw agenda overal inzien.

  • Overzicht over afspraken
  • Week- en dagweergave
  • Snel toegang tot klanten en afspraken
  • SMS/e-mail bij nieuwe afspraken

Agenda op uw mobiele telefoon

Als medewerker of eigenaar is het altijd prettig om uw dagschema te kunnen bekijken. U kunt op uw mobiele telefoon eenvoudig en snel o.a. afspraken en klanten bekijken en bewerken.

Het systeem kan op alle types mobiele telefoons gebruikt worden; zowel op Android, Windows Phone als op een iPhone. U gaat via de browser van de telefoon naar het systeem en kunt een icoon voor de app toevoegen aan uw beginscherm, net als bij andere apps.

  • iOS (iPad / iPhone)
  • Android
  • Webbased App

Klantendatabase

Onlinebooq bundelt al uw klanteninformatie op één plek. Daarnaast kunt zich goed voorbereiden op elke afspraak, omdat zowel de stamgegevens als notities eenvoudig toegankelijk zijn.

Wil u een logboek bijhouden van uw klanten, dan ondersteunt Onlinebooq dat ook. In het versleutelde logboek kunt u teksten, files en foto’s opslaan. Via de gebruikersmachtigingen kunt u bepalen wie toegang heeft tot het logboek.

  • Logboek
  • Bestanden / foto’s
  • Knipkaart
  • Flexibele klantvelden

Reserveringspagina

Onlinebooq biedt u een professioneel reserveringssysteem voor uw klanten, die in alle rust een tijdstip kunnen kiezen dat hen het beste uitkomt. Daarnaast hoeft u niet steeds uw werk te onderbreken om de telefoon op te nemen.

Kies uit verschillende sjablonen en kleurenthema’s en personaliseer vervolgens uw reserveringspagina met teksten, google maps, links naar sociale media en uw eigen logo/foto.

  • Professioneel design
  • Verschillende lay-outs
  • Werk op mobiele telefoons
  • Eigen logo/foto
  • Links naar sociale media
  • Kaart (Google Map)

Reserveringspagina op mobiele telefoon

Veel mensen gebruiken hun smartphone of tablet om afspraken te boeken. Daarom heeft Onlinebooq uiteraard ook een mobiele versie van online reserveren.

Of uw klanten nu een iPhone, Android, Windows Phone of een andere smartphone gebruiken, ze kunnen onze mobiele versie gebruiken. De reserveringspagina past zich automatisch aan de grootte van het scherm aan.

  • Responsive design
  • Alle platforms (iPhone, Android etc)

Herinneringen

Voorkom misgelopen inkomsten omdat klanten niet op hun afspraak komen. Onlinebooq stuurt automatisch een herinnering naar uw klanten, zowel via e-mail als via sms.

De inhoud van de e-mail en de sms kan worden aangepast, zodat u kunt zorgen dat de tekst van de herinneringen bij uw stijl past. Bovendien kunt u uw eigen naam of telefoonnummer als afzender van de sms-berichten vermelden. Op die manier kunnen de klanten uw sms direct beantwoorden.

  • E-mail herinnering
  • SMS herinnering
  • Kies zelf het tijdstip van verzending

Communicatie

Automatiseer de communicatie met uw klanten. U kunt o.a. facturen, herinneringen, follow-up op afspraken, felicitaties en nieuwsbrieven versturen via e-mail en sms.

Met ons sjabloon- en berichtensysteem kunt u de inhoud van de berichten en de instellingen voor de afzenders aanpassen. Bepaal zelf welke berichten wanneer moeten worden verstuurd en in welk format (e-mail/sms). Met het flexibele sjabloon- en regelsysteem kunt u ook verschillende berichten versturen op basis van bijv. de agenda of het soort afspraak.

  • Sjablonen
  • Automatische berichten
  • Nieuwsbrieven
  • Herinneringen
  • Follow-up van afspraak
  • Felicitaties bij verjaardagen

Gegevensbescherming (AVG)

Wij nemen gegevensbescherming en veiligheid serieus. We maken voortdurende back-ups van alle gegevens en uw toegang tot Onlinebooq vindt plaats via SSL-encryptie; dezelfde technologie die wordt gebruikt voor internetbankieren en voor betalingen met creditcards via internet.

Onlinebooq en u sluiten een verwerkersovereenkomst af, die verplicht is op basis van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Om u te helpen aan de AVG te voldoen bevat het systeem de mogelijkheid om een toestemmingsverklaring van uw klanten te verkrijgen en de mogelijkheid om inactieve klanten te verwijderen.

  • GDPR / AVG
  • Module voor toestemmingsverklaring
  • Professionele hosting
  • Encryptie

Statistiek / Rapporten

Het systeem bevat verschillende rapporten, die u de mogelijkheid bieden om de belangrijkste kerncijfers nauwlettend te volgen.

Met behulp van de rapporten kunt u bijv. het aantal afspraken per periode en per agenda bekijken, het aantal no shows kritisch volgen en een overzicht van uw omzet krijgen.

  • Aantal afspraken
  • Aantal uren
  • Omzet (factuur)
  • No shows

Extra opties

Kies de extra functies die u nodig heeft uit onze modules en integraties.

Wilt u bijv. facturen naar uw klanten sturen, dan kunt u deze met de factuurmodule eenvoudig invoeren en versturen. Gebruik de factuurdesigner om de lay-out van de facturen met uw tekst en logo aan te passen.

  • Facturatie
  • Knipkaart
  • Belastingspunten
  • Toestemmingsverklaring (AVG)
  • MailChimp
  • iCalendar